12April

Celebrem El dia internacional de la xiqueta i la dona en la ciència

L’11 de febrer recordàrem les dones científiques destacades amb activitats realitzades a l’IES Serpis des de les matèries de l’àmbit científic i lingüístic. El departament de Biologia presentà dues científiques que vingueren a explicar el seu treball: Alba Lloret, doctora en Biotecnologia, i Diana Casado, biòloga marina. A més, el canal de La Sexta va realitzar un reportatge i va entrevistar l’alumnat de 1r d’ESO, que va fer marcapàgines de dones científiques i van llegir una selecció de textos d’Ada Lovelace, la científica i poeta protagonista del nostre mural; d’Hedy Lamarr, actriu i precursora del wiffi; i de Marie Curie, entre altres. La resta de l’alumnat va seguir la videoconferència de les científiques i va llegir els textos durant el temps de lectura del projecte Formes de llegir.

Els marcapàgines es poden veure en una expositor que hi ha a l’entrada del centre i després es repartiran entre la resta de l’alumnat, el personal docent i no docent. D’aquesta manera es pretén donar visibilitat al treball d’aquestes pioneres en la ciència, que sempre ha estat en un segon pla, i reforçar els vincles entre lectura i ciència. Com va explicar Aitana, una alumna de 1r d’ESO: «Els que volia Ada Lovelace era fer ciència poètica».