24May

Itinerari geològic “Volcà del Cerro de Agras”

Cofrentes

Fer eixides de camp són competència clau dintre del currículum de l’assignatura de biologia i geologia. En aquesta ocasió i de la mà del nostre geòleg i company de departament Àlex Valls els alumnes de 1r de Batxillerat han pogut gaudir d’un itinerari geològic que forma part dels nostres paisatges i relleus més imminents.
L’itinerari ha consistit en fer tres parades, la parada nº1 ha sigut al Mirador del “Puerto de Chirrichana”, on els alumnes ha pogut fer un dibuix esquemàtic del fenomen del diapirisme que han vist reflectit clarament al perfil de La Vall d’Aiora-Cofrentes. La parada nº2 ha tingut lloc al Karst de guixos de la “Hoya d’Agras” que s’ubica en el mateix ascens al volcà d’ Agras. Els alumnes han pogut esbrinar el procés de formació d’un Karst degut al fenomen de meteorització química de determinades roques com poden ser per exemple els guixos i dolomies que integren minerals molt solubles en l’aigua.
La tercera i última parada ha sigut en la cantera d’àrids de la zona alta del volcà de Cofrentes que es caracteritza per la presència de “gran bomba volcànica” que podem observar en les imatges següents.