24May

SOLIDARITAT AMB EL PROFESSOR DE L’IES LES ALFÀBEGUES. CONDEMNA A LA VIOLÈNCIA HOMÒFOBA

L’IES Serpis s’ha solidaritzat amb el professor agredit a Bétera amb una lectura en el pati d’un comunicat per part del professorat i de l’alumnat, i d’un escrit del Consell Escolar.

COMUNICAT del professorat:

EL PROFESSORAT DE L’IES SERPIS DE VALÈNCIA, DAVANT L’AGRESSIÓ HOMÒFOBA PATIDA PER UN COMPANY DE L’IES LES ALFÀBEGUES DE BÉTERA PER PART D’UN GRUP D’ALUMNES, VOL EXPRESSAR:

1- LA TOTAL SOLIDARITAT AMB EL PROFESSOR AGREDIT AIXÍ COM EL SUPORT A LA COMUNITAT EDUCATIVA I A L’ALUMNAT DE L’IES LES ALFÀBEGUES.

2- EL TOTAL REBUIG I CONDEMNA DE LA VIOLÈNCIA, AIXÍ COM TAMBÉ DELS DISCURSOS D’ODI, ANTIDEMOCRÀTICS I CONTRARIS ALS DRETS HUMANS MÉS FONAMENTALS QUE ESTAN QUALLANT EN PART DE LA SOCIETAT. ELS FETS OCORREGUTS, ATIATS AQUESTA VEGADA PER L’ESPANYOLISME I L’HOMOFÒBIA, NO TENEN CABUDA EN LA SOCIETAT. LES AULES HAN DE SER LA PRIMERA BARRERA CONTRA ELS DISCURSOS D’ODI, I AIXÍ ENS TROBARAN.

3- L’IES SERPIS REITERA EL FERM COMPROMÍS AMB UNA EDUCACIÓ EN VALORS BASADA EN EL CONEIXEMENT I RESPECTE DELS DRETS HUMANS FONAMENTALS, COM EL DRET A LA VIDA, EL DRET A L’EDUCACIÓ I EL DRET A LA LLIBERTAT AFECTIVA I SEXUAL DE TOTES LES PERSONES, SENSE IMPORTAR ORIGEN O CONDICIÓ.

4- QUE LA CONVIVÈNCIA EN UNA SOCIETAT DEMOCRÀTICA IMPLICA EL RECONEIXEMENT DE LA DIFERÈNCIA DES DEL RESPECTE MUTU, MAI AMB EL RECURS A LA VIOLÈNCIA, SIGA AQUESTA VERBAL O FÍSICA.

5- QUE COM A AGENT EDUCATIU QUE SOM, ENS CAL POSICIONAR-NOS DAVANT D’AQUESTS CASOS D’INTOLERÀNCIA JA QUE, ALTRAMENT, ESTARÍEM SENT CONNIVENTS DAVANT D’AQUESTA XACRA SOCIAL QUE ENS AFECTA A TOTS.