08December

Tast d’aigua al Serpis

Ens han dit que l’aigua, és incolora, insabora i inolora, però l’altre dia els alumnes de la matèria de Geografia de 2n de Batxillerat, van experimentar que això no sempre és així.

Després d’estudiar els diferents tipus de sòl que podem trobar en el territori espanyol, l’alumnat va poder comprovar que aquest sòl afecta, i molt, al tipus d’aigua que allí es troba. No sols parlem de la duresa major o menor depenent de la calç que tinga l’aigua, si no també dels matisos terrosos, dolços, de la lluentor, transparència, la rapidesa i el rastre de la gota sobre el got, de la sensació de sacietat que ens produeix… i com els minerals que continga cada aigua generen unes sensacions totalment diferents.

Ens hauria agradat provar més aigües diferents, però van anar 4 les seleccionades, des d’Orense fins a Granada… més riques en sílice, més carbonatades, amb calci, magnesi, fins i tot amb fluor… tot un món de sabors es va iniciar davant nosaltres.

Amb aquesta activitat iniciem una sèrie d’experiències, que pretenen acostar els coneixements de la matèria a la realitat més quotidiana de l’alumnat.